PREKINUTO SATELITSKO EMITOVANJE RUSKOG KANALA

RT DE ima dozvolu iz Srbije

Foto: Wikimedia Commons

Satelitski operator „Eutelsat“ 22. decembra prekinuo je emitovanje ruskog državnog kanala „RT DE“ u Nemačkoj nakon što se ovom operatoru obratio Tobias Šmid (Tobias Schmid), predstavnik Grupe Asocijacija evropskih regulatora za audiovizuelne medijske usluge, navodi se u saopštenju državne institucije Nemačke nadležne za medije (MABB) poslatom Radiju Slobodna Evropa (RSE).

U saopštenju je navedeno da je Šmid „obavestio Eutelsat o činjenicama i ranijoj odluci luksemburškog ministarstva za medije u saradnji sa MABB-om i drugim evropskim nadzornim organima“.

Ruski državni medij RT, ranije poznat kao Russia Today (Rusija danas), objavio je 22. decembra da je „Eutelsat“ uklonio „RT DE“ kanal na nemačkom jeziku sa svoje platforme pod pritiskom Berlina.

RT je taj potez nazvao nezakonitim.

U objavi RT-a se navodi da signal kanala „RT DE“ dolazi iz Srbije.

„Kanal je dobio dozvolu za emitovanje 6. decembra 2021. godine i važi do 2029. godine“, navodi se u objavi na sajtu RT-a.

Zašto postoji spor oko emitovanja kanala RT u Nemačkoj?

Kao osnov za emitovanje programa u Nemačkoj, RT se poziva na Evropsku konvenciju o prekograničnoj televiziji koju su potpisale, između ostalih država, i Nemačka i Srbija i na osnovu koje kanal sa dozvolom u jednoj od zemalja potpisnica može da se satelitski emituje u drugim državama koje su ratifikovale konvenciju.

Rusija, inače, nije ratifikovala ovu konvenciju.

Propisi u Nemačkoj, sa druge strane, ne dozvoljavaju emitovanje TV kanalima u stranom državnom vlasništvu, a u takve spada RT kao medij koji finansira Kremlj.

Iz MABB-a su u odgovoru za RSE 17. decembra naveli da to što je RT dobio dozvolu za kablovski i satelitski prenos u Srbiji „prema preliminarnoj proceni MABB-a, ne predstavlja dovoljnu osnovu da emituju program u Nemačkoj“.

Dozvolu za emitovanje programa „RT DE“ iz Srbije izdalo je srpsko Regulatorno telo za elektronske medije (REM) 6. decembra.

Program se, prema navodima RT-a, priprema u Rusiji, a namenjen je nemačkom govornom području.

Judita Popović, članica Saveta Regulatornog tela za elektronske medije, koja nije podržala odluku o davanju dozvole, rekla je ranije za RSE da se Evropska konvencija o prekograničnoj televiziji ne može primeniti na ovaj slučaj i da propisi u Srbiji ne predviđaju spomenutu situaciju.

Naime, Srbija je dala dozvolu za emitovanje programa koji nije namenjen gledaocima u Srbiji.

Iz kompanije RT u odgovoru za RSE 17. decembra nisu precizirali zašto su dozvolu za emitovanje tražili baš u Srbiji.

„To je optimalno rešenje, u skladu sa svim važećim zakonskim i regulatornim zahtevima u okviru Evropske konvencije o prekograničnoj televiziji, prema kojoj RT DE može da ima pristup publici širom Evrope“, navodi se odgovoru Ane Belkine, zamenice glavnog i odgovornog urednika medija RT.

Prema pisanju nemačkog Dojče Vele (DW) u avgustu, „RT DE“ je ranije program nameravao da emituje iz Luksemburga putem satelita, ali regulatorno telo u Luksemburgu odbilo je da izda dozvolu, a obrazloženje je da nisu ispunjeni tehnički zahtevi.

U odgovoru nemački MABB za RSE 17. decembra navodi da je u ovom slučaju Luksemburg postupio „pozivajući se na nadležnost Savezne Republike Nemačke“.

Evropska komisija o slučaju RT-a

Pomno ćemo pratiti razvoj slučaja, navedeno je iz Evropske komisije (EK) za RSE nakon što je ruski državni medij RT DE 16. decembra počeo na svojoj internet stranici da emituje program za nemačko tržište.

„Ne možemo da komentarišemo pojedinačni slučaj, jer nemamo dovoljno informacija da ga u potpunosti procenimo”, rekao je za RSE Johannes Bahrke, portparol EK.

On je naveo da generalno, ukoliko medijski servis iz treće zemlje nema licencu u državi članici EU i nije pod jurisdikcijom države članice EU, to pitanje nije obuhvaćeno pravilima EU o audiovizuelnim medijskim uslugama.

„Države članice su slobodne da preduzmu odgovarajuće mere, pod uslovom da su u skladu sa pravom Unije i međunarodnim obavezama Unije“, naveo je Bahrke.

RT se na Zapadu kritikuje kao propagandni instrument Kremlja, što ovaj medij demantuje.

 

Izvor Radio slobodna Evropa
Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti vidljiva.

fuck idols real milf rides stepson.
porn videos